Medieansvar

I vårt land knyttes medieansvar ofte til medienes juridiske ansvar. Men det engelske begrepet «Media Accountability» favner langt bredere. Denne artikkelen redegjør for den ansvarlighetsideologien som ligger bak dette begrepet, og som utgjør det teoretiske fundamentet for de ulike instrumenter og virkemidler som er etablert for å styrke medienes ansvarlighet.

Artikkelen, som er lagt ut i sin helhet her, er tidligere publisert i Norsk Medietidsskrift nr 2 – 2009.

 

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s